Smart Business in Smart City

Seminarium Smart Business in Smart City - 1 marca 2019

  • O seminarium
  • Program spotkania
  • Prelegenci i goście
  • Partnerzy
  • Informacje praktyczne

Termin: 1 marca 2019, godz.17.00-20.00

Miejsce: Art_Inkubator - kawiarnia Format,
ul. Tymienieckiego 3, 90-365 Łódź     


 

Współczesne koncepcje biznesowe wykorzystujące siłę tłumów, psychologię śmiałości, filozofię dzielenie się wspólnym czasem i zasobami, znajdują coraz większe zainteresowanie w prowadzonych firmach i organizacjach. Technologie "smart", kultura innowacji, jak również  mobilność i cyfrowy nomadyzm odrzucają dotychczasowy sposób myślenia o biznesie i jego działaniu. Powszechna uberyzacja stawia na pierwszym miejscu dostępność, użyteczność i  współdzielenie wolnych zasobów ekonomicznych. Celem seminarium jest przyjrzenie się bliżej, jak w najbliższej przyszłości będą funkcjonowały organizacje komunikujące nowy styl zarządzania, pracy i życia.

Tematyka spotkania koncentruje się wokół trzech problemów:

  • rozwoju firm działających w oparciu o unikalne modele biznesowe, wykorzystujące przestrzeń miejską do tworzenia wspólnych form użytkowania i konsumpcji,
  • filozofii działania „inteligentnych” organizacji, których ekonomiczny sukces jest wynikiem zwiększonej efektywności wykorzystania zasobów społecznych, ludzkich i technicznych,
  • przyszłości miast i regionów, tworzących możliwości dla rozwoju organizacji.

Spotkanie dotyka także problemu tworzenia przestrzeni miejskiej, jej organizacji oraz inteligentnych rozwiązań, których przykładem może być londyńska dzielnica Silicon Roundabout & Tech City, uznana za trzeci największy na świecie po San Francisco i Nowym Jorku, klaster start-upów technologicznych. Jej niepowtarzalny charakter kształtuje się dzięki nieformalnej infrastrukturze, silnym akcentom technologicznym, jak i kulturze designu i innowacji. Czy zatem Łódź i inne miasta polskie mogą iść  za przykładem brytyjskich metropolii?


To już dziesiąte seminarium z cyklu W drodze do menedżerskiej doskonałości. Realizujemy je od trzech lat. Stanowią one ważny element w rozwoju menedżerskich kompetencji oraz wspieraniu integracji środowisk akademickich i biznesowych. Spotkania te są doskonałą okazją do wymiany doświadczeń, wiedzy i dostarczenia informacji dotyczącej najnowszych wyzwań dla biznesu. Tworzą platformę do współpracy, a także inspirują do realizacji wspólnych inicjatyw i projektów. 

Seminaria adresujemy głównie do społeczności PAM Center – absolwentów i studentów programów MBA i szkoleń rozwojowych. To menedżerowie wyższego i średniego szczebla głównie z firm regionu łódzkiego (ok. 3000 absolwentów).

Na seminaria zapraszamy także wykładowców naszych programów, ekspertów oraz partnerów biznesowych, przedstawicieli firm z regionu oraz studentów Uniwersytetu Łódzkiego.

Kilka zdjęć z wydarzenia:

I jeszcze relacja wideo:

 

16.30-16.50

 - 

rejestracja uczestników

17.00

 - 

Powitanie  i otwarcie seminarium

prof. nadzw. dr hab. Robert Kozielski, Dyrektor Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania.

Uroczystego otwarcia seminarium dokona Prezydent Łodzi Pani Hanna Zdanowska.

17.10 – 18.30

 - 

Smart business, smart economy and smart city

Will the Flat White Economy Transform Poland?
Professor Douglas McWilliams,
Founder and Deputy Chairman, Centre for Economics and Business Research (CEBR), London

The Flat White Economy nazwana tak od  białej kawy popularnej wśród młodych pracowników mediów, Internetu i agencji kreatywnych, przyniosła rekordową liczbę miejsc pracy, gdzie młode pokolenie przedsiębiorców stało się motorem napędowym rozwoju biznesu i ekonomii. Przejawia się powstawaniem startupów o bardzo wyrazistym charakterze, niskich kosztach działania, wykorzystujących technologie cyfrowe oraz sposobach działania komunikujących nowy styl życia oraz postawy proekologiczne. Przyczyniła się do ekonomicznego rozwoju Londynu oraz innych brytyjskich miast. Już dzisiaj przynosi 10% produktu krajowego brutto Wielkiej Brytanii i  daje Londynowi ponad dwa razy więcej miejsc pracy niż te, które do tej pory powstawały w finansowej dzielnicy City of London. Czy Flat White Economy to sposób na gospodarczy sukces w polskich miastach i regionach? 

W trakcie seminarium Douglas McWilliams - twórca i propagator  koncepcji, jak również autor bestsellerowej książki „The Flat White Economy. How The Digital Economy Is Transforming London And Other Cities Of The Future” omówi jej znaczenie dla Polski, jak i rozwoju Łodzi.

Wystąpienie w języku angielskim.


Miasta piękne czy mądre?

Andrzej Walczak, Prezes oraz współzałożyciel Grupy Atlas SA

W roku 2006 decyzją Rady Miasta Łodzi zapoczątkowano budowę „Nowego Centrum”, wyznaczając tym samym kierunki rozwoju miasta jako przyszłej wielkomiejskiej metropolii. Chcemy nie tylko kontynuować procesy kształtujące miasto jako atrakcyjne miejsce dla mieszkańców, ale także ukształtować wśród mieszkańców szacunek i wzorce, dzięki którym miasto będzie mogło się prawidłowo rozwijać. Dziś wszyscy w Łodzi jesteśmy zgodni, że raczej nie czeka nas w dającej się przewidzieć przyszłości powrót przemysłu do miast. Łódź XIX i początku XX wieku miała być Ziemią Obiecana. Czym zatem staje się dzisiejsza Łódź?

Ambitne miasta tak jak ambitne jednostki powinny mieć aspiracje,  chcieć czymś być.  Reymont  wybrał  biblijny tytuł by podkreślić rozdźwięk pomiędzy zamiarem a realizacją. Nie przewidział, że po stu latach sam tytuł pozbawiony ironii stanie się jedną z najczęściej cytowanych formuł określających tożsamość miasta.

Miasto istnieje przede wszystkim w wyobraźni, dlatego miasta nie powinno się budować według wymyślonych gdzie indziej wzorców i schematów, przez ich ślepe czy nawet lekko modyfikowane wzorce. Każda modyfikacja jest początkiem klęski. Wszelkie próby wyjścia z nieudanej modyfikacji są początkiem tragedii. Uniwersalna metoda-gotowiec nie istniej. Tak, jak nie istnieje wspólne miasto. Wspólne miasto trzeba sobie zrobić. Od początku do końca. Nawet jeśli to jest jakiś jego fragment. I trzeba pilnować tej roboty. Projektowanie miasta marzeń jest kiepskim tematem. Nawet dla filmu. A co dopiero dla mieszkańców.

Wg. Reymonta, Łódź XIX i początku XX wieku miała być Ziemią Obiecaną. Czym zatem staje się dzisiejsza Łódź? Pisarz nie przewidział, że po stu latach sam tytuł pozbawiony ironii, stanie się jedną z najczęściej cytowanych formuł określających tożsamość miasta.


Dyskusja z uczestnikami seminarium.

18.30-18.45

 - 

 przerwa

18.45- 19.45

 - 

Nowy wymiar biznesu, pracy i życia

Celem sesji jest przedstawienie idei Smart City, w którym miasta oraz przestrzeń miejska tworzona jest z myślą o sprostaniu potrzebom mieszkańców, rozwijających się firm, a także nowym trendom społeczno-ekonomicznym wyznaczającym styl życia, pracy i zarządzania organizacjami. 
Co tak naprawdę tworzy tkankę miejską i jej infrastrukturę? W jaki sposób miasta powinny przygotować się na nadejście zmian technologicznych? Na te i wiele pytań postaramy się odpowiedzieć w trakcie dyskusji na temat nowego wymiaru miast, biznesu, pracy i życia.

Goście specjalni:

Błażej Moder - Dyrektor „EC1 Łódź – Miasto Kultury”

Waldemar Olbryk - Head of Residential Business, Echo Investment S.A.

Prowadzenie dyskusji i moderacja: dr hab. Robert Kozielski, prof. UŁ


Dyskusja z udziałem uczestników.

19.45

 - 

Podsumowanie i zakończenie seminarium
Losowanie nagród i książek ufundowanych przez Wydawnictwo Literackie

 - 

 

 

Douglas McWilliams

Founder and Deputy Chairman, Centre for Economics and Business Research (CEBR); Former Chief Economic Adviser, Confederation of British Industry (CBI); Former Chief Economist, IBM UK

Douglas is one of the world’s leading economists and was chosen in 2012 from over 300 applicants to become the Gresham Professor of Commerce.

His Gresham lecture series ‘The world’s greatest ever economic event’ looking at the impact of globalisation on the Western economies attracted widespread attention and large audiences.  He covers all aspects of economics but is best known for his work in forecasting, the economics of the IT and telecoms sectors, transport economics and for his knowledge of the Far East economies. His Masters’ thesis at Oxford (1974) on offshore manufacturing in the Far East predicted globalisation and many of its consequences.

After setting up Cebr, he was Chief Executive for 20 years, and Executive Chairman for 3 years. Previously he had been Chief Economic Adviser to the Confederation of British Industry and Chief Economist for IBM UK. Douglas is famed for his communications skills and is one of the most widely quoted economists.

His book ‘The Flat White Economy’ topped the best seller lists and was been reprinted 9 times in paperback. His book ‘The Inequality Paradox’ was released in New York on 20 November last year and has sold out twice. It will be released in Europe later this year.


 

Andrzej Walczak
Jeden z twórców założonej w 1991 roku Grupy Atlas.

Andrzej Walczak posiada 39 proc. udziałów w spółce WKIZB Atlas, kontrolującej grupę, która podbiła rynek chemii budowlanej. Należąca do niej Atlas sp. z o.o., stojąca na czele kilkunastu firm, w 2013 roku uzyskała 560 mln zł przychodu ze sprzedaży. W skład grupy, jak informuje Atlas, wchodzi 16 fabryk przetwarzających surowce z pięciu własnych kopalni gipsu, anhydrytu i piasku kwarcowego.

Andrzej Walczak jest miłośnikiem sztuki, założył galerię Atlas Sztuki mieszczącą się przy ulicy Piotrkowskiej w Łodzi. Jego pasją są malarstwo i fotografia.


Błażej Moder
Dyrektor „EC1 Łódź – Miasto Kultury” w Łodzi.

Przed objęciem funkcji dyrektora EC1 Łódź, Błażej Moder zarządzał programem pn. „Nowe Centrum Łodzi”, będąc odpowiedzialnym m. in za koordynację, realizację oraz rozwój tego programu. Błażej Moder posiada tytuł magistra Stosunków Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego. W 2014 roku znalazł się w gronie 40 młodych europejskich liderów uczestniczących w programie "40under40". Błażej Moder jest członkiem rady Fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju oraz Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego a także Towarzystwa Mont Pelerin.

EC1 Łódź jest instytucją kultury prowadzoną przez Urząd Miasta Łodzi oraz Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Instytucja mieści się  w zrewitalizowanej  XX - wiecznej elektrowni. W ramach EC1 Łódź działają trzy główne centra o charakterze kulturalno-edukacyjnym: Narodowe Centrum Kultury Filmowej, Centrum Nauki i Techniki oraz Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej. Warte 100 mln euro przedsięwzięcie  jest jednym z największych projektów kulturalnych realizowanych obecnie w Polsce. 


Waldemar Olbryk
Head of Residential Business, Echo Investment S.A.

Ukończył ekonomię na Uniwersytecie Łódzkim oraz studia MBA w PAM Center (Uniwersytet Łódzki). Posiada również tytuł Profesjonalnego Managera Projektu według standardu Project Management Institute.

Zawodowo związany jest z Łodzią: był zaangażowany w tworzenie łódzkiej Manufaktury, następnie z współpracował z firmą Phillips Lighting. W 2008 r. rozpoczął pracę w Skanska, by w 2014 r. roku objąć funkcję Prezesa jednostki Skanska Commercial Development Europe (CDE). Warto nadmienić że od początku istnienia jednostki jest pierwszym Polakiem na tym stanowisku. W dniu 1 sierpnia 2017 roku dołączył do największego polskiego dewelopera Echo Investment S.A., jako Dyrektor Działu Mieszkaniowego. W 2018 roku przyjęty w szeregi stowarzyszenia RSA (Royal Society for the Arts, Manufactures and Commerce).

Patronat honorowy:

Partnerzy wydarzenia:

Termin: 1 marca 2019, godz.17.00-20.00

Miejsce: Art_Inkubator - kawiarnia Format,
ul. Tymienieckiego 3, 90-365 Łódź  

Rejestracja zakończona!  

 

Mapka dojazdu:

UWAGA! Informujemy Państwa, że na terenie Artinkubatora znajduje się ograniczona ilość miejsc parkingowych. Prosimy zatem o zostawianie samochodów na parkingach publicznych usytuowanych wzdłuż ulic Tymienieckiego, Piotrkowskiej, Sienkiewicza oraz  Ks. Skorupki.


Udział w seminarium jest bezpłatny. Ze względu na organizację wydarzenia niezbędna jest wcześniejsza rejestracja. Zarejestrowani uczestnicy otrzymają potwierdzenie droga mailową.