Tech Life Harmony

Seminarium Tech Life Harmony - 2 marca 2018 -  zarejestruj się dziś!

  • Tematyka
  • Informacje organizacyjne
  • Prelegenci

Nadchodzi rzeczywista Federacja Handlowa, która swoim zasięgiem obejmie nie tylko galaktykę Georga Lucasa, ale już wkrótce zapuka do naszych drzwi. W niedalekiej przyszłości ludzie i maszyny będą bezproblemowo współpracować ze sobą, uzupełniając nawzajem swoje kompetencje i umiejętności. Do 2030 roku nastąpi wzrost populacji systemów i algorytmów, które będą aranżować, organizować i zarządzać codziennymi czynnościami w pracy i w domu. Roboty  zintegrowane z chmurą i big data zastąpią ludzi i będą opiekować się starszymi i dziećmi.

Człowiekowi pozostaje zaś sprawować kontrolę i zawierzyć gotowym rozwiązaniom dostarczanym przez spersonalizowane technologie.


O tworzeniu społecznej i biznesowej równowagi maszyn i ludzi, poszukiwaniu „ucieleśnionych” rozwiązań na styku technologii, designu i nauki i rozpoznawaniu interakcji na linii człowiek-technologia będziemy rozmawiać w trakcie seminarium:

Tech Life Harmony
#Robot-pracownik  #System-dyrektor #Zdalny-manager.

Celem spotkania jest przyjrzenie się bliżej, w jakim stopniu możliwe jest tworzenie biznesowej i społecznej harmonii funkcjonowania maszyn i ludzi.

Wydarzenie skupia się wokół następujących problemów:

  • identyfikacji rozwiązań oraz trendów technologicznych, które mają największy wpływ na tworzenie biznesowego ekosystemu: człowiek-maszyna,
  • przypisywaniu kompetencji, zadań i działań wykonywanych przez ludzi i urządzenia,
  • badaniu wzajemnych interakcji człowiek-technologia,
  • przewidywaniu szans i zagrożeń w rozwijającym się modelu Smart Human.

 

Termin i miejsce:

2 marca (piątek), godz. 16.30

Aula Rady Wydziału Zarządzania UŁ,

Łódź, ul. Matejki 22/26, III piętro


Program seminarium:

16.30   

Powitanie  i otwarcie seminarium

prof. nadzw. dr hab. Robert Kozielski, Dyrektor Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania

dr Anna Sibińska, Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania

16.45   

Wystąpienia

  • Lech C. Król, Sztuczna „inteligencja”, czyli czego nie może Deep Learning

W ostatnich latach pojęcie „deep learning” stało się niemal synonimem “sztucznej inteligencji”. Gazety prześcigają się w nagłówkach, o cudownych możliwościach tych systemów. Apokaliptyczne proroctwa wieszczą sprowadzenie człowieka do roli bezrobotnej mrówki, całkowicie zdominowanej przez cyfrową superinteligencję -  powstania ludzko-krzemowej hybrydy o boskich możliwościach, tudzież całkowitej wirtualizacji naszego bytu…

Wiele z tych przepowiedni nie tylko się spełni, ale już się spełniło. Dla przykładu, komputery lepiej grają w gry, diagnozują choroby, panują nad logistyką transportu, czy też rozpoznają i tworzą niektóre typy obrazów. Gdzie znajduje się – i czy w ogóle istnieje – jakaś wyższość myśli białkowej nad nowym wcieleniem perceptronu? Czy mamy szansę na przetrwanie? I kto, kim i w jaki sposób będzie rządził?

  • Tadeusz Żórawski, Smart Human - interakcje człowieka z nowymi technologiami

Technologie niosą nowe możliwości dla ludzi i biznesów i następują w tempie szybszym, niż jesteśmy w stanie je wykorzystać. Istotne jest zatem zrozumienie, dlaczego tak się dzieje, a tu klucz tkwi w psychologii i ekonomii behawioralnej. To, co zostanie wdrożone, jest na przecięciu sfer Smart - możliwości jakie dają nowej technologie, i Human - rozumienia człowieka i tego, dlaczego pewne wynalazki wdrażane są szybciej, a inne wolniej, lub ulegają zupełnemu zarzuceniu. Jako ludzie musimy mieć pewność, że zmiany, które niosą nowe technologie, rzeczywiście będą dla nas z korzyścią. Przegląd rozwiązań pod tym kątem można ująć w sześć segmentów: Smart Connections, Health, Home, Travel, Work i World. Omówione zostaną pokrótce kierunki rozwoju w każdym z tych obszarów.

  • Wiesław Bartkowski, Na styku bitów i atomów, czyli przenikanie  się świata rzeczywistego z cyfrowym

Inteligentne przedmioty, obiekty reagujące na ruch, światło, dźwięk, dotyk i ciepło, poruszające się, unikające lub podążające, komunikujące się z człowiekiem i środowiskiem.  Prowokują do określonych działań, wpływają na naszą pracę i coraz częściej  swobodnie wkomponowują się  w otoczenie i dopasowują do naszych potrzeb. Czy to świat bliższy niż może się dziś wydawać?

Moc obliczeniowa, połączenie programowania i fizyczna materia zostają urzeczywistnione w przedmiotach codziennego użytku i produktach w przestrzeni prywatnej i publicznej. W trakcie wystąpienia zostanie omówiona poznawcza rola naszej cielesności i waga kontekstu społecznego, a także, jakie ma to znaczenie dla projektowania  marek, przedmiotów i przenikania świata fizycznego ze światem cyfrowym.

Dyskusja z udziałem uczestników

17.45    Przerwa
18.00   

Inspire me

W drugiej części spotkania zapraszamy na prezentacje  innowacyjnych  pomysłów, projektów biznesowych, inicjatyw i rozwiązań, których autorami są  absolwenci studiów MBA oraz członkowie społeczności PAM Center.

Przedstawione zostaną trzy koncepcje przedsięwzięć biznesowych oraz możliwości ich rozwoju. Uczestnicy seminarium w drodze głosowania wyłonią pomysł, który ich zdaniem jest unikalny i ma szanse na powodzenie i sukces rynkowy.

To także spora dawka emocji, wymiana poglądów i dyskusje o powodzeniu firm i możliwościach konkurowaniu na rynkach.

19.15   

Losowanie nagród i książek.

Podsumowanie i zakończenie seminarium.

Lech C. Król

Z branżą reklamową związany jest od kilkudziesięciu laty. Właściciel agencji reklamowej Adwertajzing oraz systemu personalizowanej i indywidualizowanej komunikacji reklamowej Individeo.  Konsultant z ponad 20 letnim doświadczeniem w branży reklamowej, pracował na stanowiskach dyrektorskich w EURO RSCG Poland, Leo Burnett, McCann-Ericskon, Radio Zet. Wprowadził na rynek polski m.in. marki "Łaciate" oraz „Millenium", twórca kampanii proszku Vizir "Białe na białym”. Trener i wykładowca na  Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Łódzkim,  the Chartered Institute of Marketing. Dzieli się ze słuchaczami zdobytą wiedzą i doświadczeniem w zakresie reklamy i marketingu.  Jest laureatem wielu nagród branżowych (Golden Drum, Effie, Kreatura), jako pierwszy Polak otrzymał srebrnego lwa na festiwalu filmów reklamowych w Cannes. Autor licznych publikacji w czasopismach branżowych (m. in. Businessman Magazine, Impact, Press, Brief Magazine, Marketing w praktyce).  Prywatnie fascynuje się sztuczną inteligencją i programowaniem (najchętniej w C#).


Tadeusz Żórawski

Lider biznesu i ekspert w dziedzinie komunikacji marketingowej, planowania mediów, zaawansowanych badań postaw konsumenckich i analiz reakcji konsumentów na nowe technologie. Od ponad 12 lat kieruje domami mediowymi (od września dyrektor zarządzający 2016 PHD Poland, wcześniej od 2005 roku prezes zarządu Universal McCann w Polsce, gdzie pracował od roku 1994). W czasie swojej pracy kreował i nadzorował przygotowanie strategii komunikacji wprowadzania i rozwoju wielu marek z różnych kategorii produktowych, m.in. dla marek firm takich jak Nestlé, General Motors, Polkomtel, Gillette, Coca-Cola, Onet.pl, Goodyear Group Poland, GlaxoSmithKline, Boots Healthcare, Polpharma, Boehringer Ingelheim, PLL LOT, allegro.pl, PKO Bank Polski, Bakoma, Jutrzenka Colian, Showmax, Perfetti van Melle, Deutsche Bank. Aktywnie wdrażał zaawansowane badania konsumenta, m.in. badania neuromarketingowe, pomiary atrybutów marki wykorzystujące metodę czasów reakcji, eyetracking i zaawansowane modelowanie ekonometryczne. Dla klientów przeprowadzał również prezentacje analiz z dziedziny nowych trendów technologicznych i ich zastosowania w marketingu konsumenckim, psychologii podejmowania decyzji konsumenckich i ewolucji zachowań konsumenckich w świecie technologii cyfrowych. Od ponad roku jest stałym doradcą strategicznym w programie Omnichannel firmy The Heart, gdzie łączy się start-upy z korporacjami, które chcą wdrażać nowe programy w zakresie analityki konsumenta, automatyzacji marketingu i sprzedaży i zmian punktów sprzedaży.  Wielokrotny mówca na konferencjach poświęconych nowym trendom w marketingu, w Polsce i z granicą (w Grecji, Turcji, Indiach). Zdobywca nagrody Leadership Award for Contribution to Market Research wręczonej podczas kongresu World Marketing Congress 2014 odbywającego się w Indiach.


Wiesław Bartkowski

Projektant interakcji i badacz systemów złożonych. Specjalizuje się w prowadzeniu badań i realizacji projektów na pograniczu informatyki, nauk społecznych i designu. Symuluje komputerowo i analizuje systemy techno-społeczne. Naukowo zajmuje się complex systems. Realizował badania m.in. w programie „Future and emerging technologies”. Stworzył narzędzia wykorzystywane w ONZ i West Point. Jest twórcą pionierskich na polskim rynku edukacyjnym programów kształcenia łączących informatykę z naukami humanistycznymi i twórczym wykorzystaniem technologii. Na Uniwersytecie SWPS stworzył specjalność Projektowanie interakcji człowiek–technologia. Należy do kadry School of Form, w której pokazuje przyszłym projektantom nowy rodzaj tworzywa, jakim jest połączenie kodu z elektroniką. Jest także współtwórcą i kierownikiem pierwszych w Polsce studiów podyplomowych CreativeCoding.pl w ramach których projektanci i artyści uczą się wykorzystywania kodowania, budowania obwodów elektronicznych i fabrykacji cyfrowej od tworzenia interaktywnych instalacji, obiektów, czy prototypowych produktów. Współpracował z Florida Atlantic University, Ammerman Center for Art and Technology w Connecticut, Institute for Scientific Interchange Foundation Torino, Columbia University oraz Instytutem Podstaw Informatyki PAN.

Sponsor wydarzenia:

Logo ATLAS
    Wśród uczestników 
rozlosowano książki
ufundowane przez: 
     
Patronat:

Marszałek województwa
     
Prezydent m. Lodzi
     


Mlodziwlodzi
     

CallCenter Forum