Uberyzacja biznesu...

Seminarium Uberyzacja biznesu, gosodarki i pracy - 15 czerwca 2018 -  zarejestruj się dziś!

  • Tematyka
  • Informacje organizacyjne
  • Prelegenci
  • After Party

Opcjonalność, użyteczność i mobilność  stanowią kwintesencję ekonomii na żądanie.  Firmy działające na zasadach Ubera  łączą  potrzeby  klientów oraz dostawców w jak najbardziej efektywny sposób.  Wykorzystywane  serwisy internetowe oraz aplikacje mobilne pozwalają na dostarczanie produktów już w momencie zgłoszenia  ich przez klienta.

Nowy porządek ekonomiczny zaciera granicę między przestrzenią zawodową i prywatną. Wystarczy dołączyć do współdzielonej rzeczywistości wirtualnej, by z matki odwożącej dziecko do przedszkola stać się taksówkarzem. Biznesowe modele wykazują dużą dowolność działania. Firma sama wybiera swoich partnerów biznesowych, tworzących nową klasę „pracowników na żądanie” w dowolnym miejscu i czasie.

Czy zatem innowacyjne rozwiązania oparte o wygodę, intuicyjność i użyteczność aplikacji i systemów  staną się kołem zamachowym rozwoju gospodarki?
Czy prawdą jest, że nowy kapitał społeczny współdzielony przez rzesze wzmaga relacje biznesowe i podnosi jakość wymiany handlowej?

W trakcie seminarium będziemy rozmawialismy na temat upowszechnienia się uberyzacji oraz jej skutków na rozwój biznesu i rynku pracy.  Wydarzenie skupia się wokół następujących problemów:

  • identyfikacji nowych rozwiązań i modeli biznesowych, jakie tworzą się podważając tradycyjne schematy biznesu,
  • przewidywaniu następstw i wpływu "uberyzacji" na  zatrudnienie,  systemy płatności, regulacje prawne oraz działania rynkowe firm,
  • analizy szans i zagrożeń w zmieniającym się rynku pracy.

Patronat honorowy:


Partnerzy:

Partnerzy medialni:


Kilka zdjęć z wydarzenia:

Termin: 15 czerwca 2018, godz. 17.00 - 20.30,

Miejsce: Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna, ul. Ks. Biskupa Tymienieckiego 22G  90-349 Łódź.

Udział w seminarium jest bezpłatny.

Program seminarium:

17.00 - Powitanie  i otwarcie seminarium
prof. nadzw. dr hab. Robert Kozielski, Dyrektor Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania

dr Anna Sibińska, Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania, Dyrektor Polsko-Amerykańskiego Programu Studiów MBA

Sonnet Frisbie - Trade and Investment Officer, U.S. Embassy Warsaw

17.15 - Wystąpienia

dr Anna Czarczyńska - Perpetuum Mobile czy Duch przedsiębiorczości napędzają powstawanie nowych biznesów?

agerZnany ekonomista Peter Drucker powiedział kiedyś: "Przedsiębiorczość nie jest ani nauką, ani sztuką, jest praktyką". Dlatego nieprzerwanie dążymy do tego, aby głębiej zrozumieć mechanizmy, które napędzają ducha przedsiębiorczości. Dzięki opracowaniu badań, takich jak Amway Global Entrepreneurship Report 2018, możliwe jest wyciągnięcie wniosków na temat tego, w jaki sposób można motywować i wspierać ludzi. W 2018 roku koncentrujemy się na tym, by jak najlepiej zrozumieć wewnętrzne i zewnętrzne czynniki, które wpływają na nich w podejmowaniu decyzji o otwarciu swojego biznesu. Chcemy także wiedzieć, jak przyszli przedsiębiorcy wyobrażają sobie własne firmy.


Maciej Szlinder: Czy dochód podstawowy sprzyja przedsiębiorczości i wzrostowi gospodarczemu?

W trakcie wystąpienia przedstawione zostaną potencjalne skutki wprowadzenia bezwarunkowego dochodu podstawowego (BDP) dla sytuacji małych i średnich przedsiębiorstw. Przeanalizowany zostanie wpływ BDP na przedsiębiorczość i wydajność pracy. Kluczowym elementem współczesnych rynków pracy w wielu krajach jest rosnąca niestabilność zatrudnienia, a tym samym brak podstawowego poczucia bezpieczeństwa ekonomicznego - co rodzi szereg negatywnych skutków psychologicznych i społecznych (a w efekcie również ekonomicznych). BDP zapewniając bezpieczeństwo socjalne istotnie wpływa na sytuację wewnątrz zakładów pracy, na rynkach pracy i w szerszym otoczeniu społecznym. Wszystkie powyższe elementy, które mają również wpływ na wzrost gospodarczy, zostaną przybliżone podczas wystąpienia.

18.15 - Przerwa

18.30 - Wystąpienia

Wojciech Wilk: Technologia czy zaangażowany pracownik? – co na to Watson…

Produktywność to kluczowy parametr dla dyrektorów generalnych, a pracownicy to najcenniejszy, choć również najbardziej kosztowny z zasobów w firmie. Jednocześnie żyjemy w czasach, kiedy transformacja ekonomiczna powoduje, że organizacje są bardziej otwarte, dynamiczne, a wszyscy jesteśmy uzależnieni od natłoku informacji. Pracownicy są natomiast źródłem rozwoju lub stagnacji dla każdej organizacji… Jaki wpływ na taką sytuację rynkową ma popularność sieciowych kontaktów społecznościowych, która jest niewątpliwie fenomenem komunikacji naszych czasów?

W trakcie wystąpienia chciałbym przedstawić mój punkt widzenia na wpływ technologii na ewolucję pracownika. Chciałbym się z Państwem zastanowić jak trendy rynkowe takie jak: dynamika na rynku pracy; eksplozja danych; rosnące wymagania regulacji; zmiany w strategiach firm (przejęcia i połączenia); większe oczekiwania pracowników, czy w końcu wykorzystanie analityki wspierane są przez technologie informatyczne, sztuczną inteligencję.

IBM Watson został zbudowany w oparciu o proces szkoleniowy. Korzysta z różnych źródeł informacji od raportów naukowych po tweety, czy posty na Facebooku. Typowy scenariusz poznawczy bazuje na takich fazach jak: obserwacja, interpretacja, ocena i decyzja…


Inspire me
W drugiej części spotkania zapraszamy na prezentację projektu biznesowego, którego autorem jest  absolwent studiów MBA.
To także spora dawka emocji, wymiana poglądów i dyskusje o powodzeniu firm i możliwościach konkurowaniu na rynkach, jak również wykorzystaniu nowych technologii w biznesie.


Dyskusja z udziałem uczestników.

Podsumowanie i zakończenie seminarium.

Losowanie nagród i książek ufundowanych przez Wydawnictwo PWN.

Anna Czarczyńska

doktor nauk ekonomicznych, studiowała na Uniwersytecie Warszawskim i Sussex University. Dziekan kierunku Ekonomia i kierownik Akademii Kompetencji Menadżera na Akademii Leona Koźmińskiego. Konsultant i trener biznesu, lider projektów międzynarodowych. Radca ekonomiczny ambasady RP w Helsinkach. Autorka publikacji z dziedziny ekonomii, zarządzania oraz zrównoważonego rozwoju.

Maciej Szlinder

doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii, socjolog, ekonomista. Prezes Polskiej Sieci Dochodu Podstawowego. Członek hiszpańskiej Sieci Dochodu Podstawowego (Red Renta Básica) i sieci europejskiej (Unconditional Basic Income Europe). Redaktor czasopisma naukowego Praktyka Teoretyczna. Autor książki Bezwarunkowy dochód podstawowy. Rewolucyjna reforma społeczeństwa XXI wieku (PWN, 2018). Publikował m. in. w Basic Income Studies, Nowej Krytyce, Filo-Sofiji, Przeglądzie Ekonomicznym, Dzienniku Gazeta Prawna i Nowym Obywatelu. Tłumaczył lub współtłumaczył książki takie jak m.in. Cztery przyszłości Petera Frase’a (PWN, 2018), Sukces i szczęście Roberta Franka (PWN, 2018), Nierówności. Co da się zrobić? Anthony’ego Atkinsona (Krytyka Polityczna, 2017), Karta Prekariatu Guya Standinga (PWN, 2015).

Wojciech Wilk

IBM Watson Customer Engagement, Client Solutions Professional. Jego rozwój osobisty i kariera ukierunkowane są na wyzwania związane z rozwojem biznesu klientów oraz partnerów firmy IBM. Od 20 lat pracuje w branży IT, gdzie w ostatnich latach prowadził inicjatywy w zakresie rozwiązań IBM Watson Customer Engagement, IBM Collaboration Solutions and Smarter Workforce w Polsce oraz krajach Europy centralnej i wschodniej.
Obecnie w ramach rozwiązań IBM Watson Marketing: Customer Insights, Digital Experience, Personalized Marketing oferuje wykorzystanie analityki do zrozumienia klientów i planowania najbardziej efektywnych działań marketingowych.
Przez kilkanaście lat zajmował się rozwiązaniami do pracy grupowej, komunikacji, współpracy, zarządzania wiedzą oferowanymi przez firmę IBM jako IBM Collaboration Solutions i Social Business.
Był także odpowiedzialny w firmie IBM za rozwiązania Smarter Workforce (Kenexa). Wspierał klientów oraz partnerów biznesowych w procesie wyboru oraz wykorzystania najlepszych praktyk i rozwiązań do rekrutacji talentów, procesów zaangażowania i utrzymania najlepszych ludzi, rozwijania ich umiejętności, budowania systemów motywacyjnych, czy programów dla liderów.
Pierwsze lata doświadczeń zdobywał w zespole wdrożeniowym IBM Software Services, gdzie brał udział w wielu projektach w Polsce i za granicą.
Jest absolwentem programu MBA na uczelni Warwick Business School.

Zaraz po seminarium zapraszamy naszych studentów i Absolwentów na nieformalne spotkanie społeczności PAM Center w restauracji Browar Księży Młyn. W letniej atmosferze będzie  możliwość skosztowania piwa ważonego na miejscu w browarze oraz niepowtarzalna okazja spotkania osób ze swojej grupy, jak również nawiązania nowych kontaktów.

Uwaga: Uczestnicy spotkania otrzymają książkę "Internet ludzi. Organizacja jutra". To nowa książka Roberta Kozielskiego, Michała Frąka, Andrzeja Olsztyńskiego i Tomasza Sroczyńskiego. Będzie unikalna okazja porozmawiania o książce i uzyskania autografu/dedykacji autora/autorów.

Data: 15 czerwca (piątek)
Godzina: 20.00
Miejsce:  restauracja Browar Księży Młyn, ul. Tymienieckiego 22/2

W sprawach organizacyjnych związanych ze Spotkaniem Absolwentów (szczegóły spotkania, być może ktoś potrzebuje noclegu w hotelu UŁ) można kontaktować się przez e-mail lub telefonicznie z Anną Sibińską z PAM Center (anna.sibinska@uni.lodz.pl, tel. 42 635 49 68).