Krótkowzroczność menedżerów - źródła porażek w biznesie

  • O seminarium
  • Program
  • Prelegenci

Przyczyna porażki znajduje się na szczytach organizacji

Theodore Levitt, Marketing Myopia Harward Business Review


Najpierw sukces, zwycięstwo i bezgraniczna wiara, że nic nie odbierze pozycji lidera i przewagi na rynku. Później systemowe kokony, pozorna stabilność i standaryzacja procesów. Na koniec inercja i opór wobec zmian i "dyskontowanie" sukcesu.

Czy zatem źródeł upadków w biznesie możemy upatrywać w krótkowzrocznym spojrzeniu menedżerów i braku ich dopasowania do zmiennych warunkach otoczenia? Czy "wyhamowanie" organizacji i powielanie rozwiązań wcześniejszych sukcesów firmy zawsze wiąże się z kryzysem?

Na te i inne pytania będziemy starali się odpowiedzieć podczas webinarium wspólnie z zaproszonymi Gośćmi i Uczestnikami. 

 

Celem seminarium jest zwrócenie uwagi na źródła niepowodzeń biznesu. Jeśli przyjąć założenie, że to menedżerowie decydują o losach swoich firm, to czy zawsze na nich spoczywa odpowiedzialność za popełnione błędy?  W trakcie seminarium będziemy rozmawiać na temat:

  • krótkowzroczności strategicznej oraz braku przenikliwości zarządczej menedżerów,
  • przyczyn niepowodzeń organizacji, które osiągnęły doskonałość i silne przywództwo, ale później nie udało uniknąć się im błędów oraz upadków,
  • konfrontowania się firm z porażkami oraz poszukiwania koncepcji wdrażania lepszych rozwiązań strategicznych,
  • traktowania porażki jako naturalnego etapu na drodze do odnowy firmy i osiągania doskonałości.

To już 14. seminarium z cyklu W drodze do menedżerskiej doskonałości. Jeszcze tym razem spotkanie odbędzie w formule zdalnej, za pośrednictwem Clickmeeting. 

Zapraszamy 4 marca 2021 od godz. 16.00

Program:

16.00 - 16.05

 

Powitanie i otwarcie seminarium

   

dr hab. Robert Kozielski, prof. UŁ - Dyrektor Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego

16.05 - 16.30

 

Krótkowzroczność strategiczna menedżerów

   

prof. dr hab. Wojciech Czakon, Katedra Zarządzania Strategicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

Zarządzanie strategiczne odpowiada na pytanie dlaczego firmy w różnym stopniu osiągają sukces. Częścią tych odpowiedzi jest intrygujące zjawisko przechodzenia od spektakularnych sukcesów, w stronę nie mniej widowiskowych porażek. Menedżerów oskarża się o błędy, oportunizm, niedoskonałość. Tymczasem krótkowzroczność strategiczna to nie tylko cecha człowieka. To także wynik zjawisk organizacyjnych oraz presji otoczenia. Zatem strateg nie jest bezradny wobec krótkowzroczności, może na nią wpływać a nawet czynić pożyteczny użytek. Wystąpienie poświęcone jest zrozumieniu istoty krótkowzroczności strategicznej, jej skutków, a także sposobów zarządzania problemami, które wywołuje.

16.30 - 17.15

 

Od dużych sukcesów po wielkie klęski. Dyskusja moderowana

   

Goście panelu: Prof. dr hab. Wojciech Czakon (Uniwersytet Jagielloński), Waldemar Olbryk (Echo Investment)

Prowadzenie dyskusji i moderowanie: dr hab. Robert Kozielski, prof. UŁ, Dyrektor Polsko-Amerykańskiego Centrum Zarządzania Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego

 17.15 - 17.30  

Posumowanie i zakończenie seminarium

 

  

prof. dr hab. Wojciech Czakon,
Katedra Zarządzania Strategicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

Profesor zwyczajny i kierownik katedry zarządzania strategicznego na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Wcześniej pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, gdzie stworzył Katedrę Teorii Zarządzania. Wieloletni wykładowca MBA Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, wydział w Chorzowie. Specjalizuje się w problematyce strategii przedsiębiorstw, ze szczególną uwagą dla ich behawioralnych uwarunkowań oraz relacji międzyorganizacyjnych. Ostatnie badania koncentrują się wokół behawioralnych uwarunkowań decyzji i zachowań menedżerów współpracujących z konkurentami. Publikuje we wiodących czasopismach światowych (Technological Forecasting and Social ChangeLong Range Planning, Journal of Travel Research, Industrial Marketing Management, Tourism Management). Członek Rady Doskonałości Naukowej. Członek rady European Institute for Advanced Studies in Management (od 2012), były wiceprezydent European Academy of Management (2014-2016), profesor wizytujący uczelni włoskich, francuskich i belgijskich.


 

Waldemar Olbryk
Head of Residential Business, Echo Investment S.A.

Ukończył ekonomię na Uniwersytecie Łódzkim oraz studia MBA w PAM Center (Uniwersytet Łódzki). Posiada również tytuł Profesjonalnego Managera Projektu według standardu Project Management Institute.

Zawodowo związany jest z Łodzią: był zaangażowany w tworzenie łódzkiej Manufaktury, następnie z współpracował z firmą Phillips Lighting. W 2008 r. rozpoczął pracę w Skanska, by w 2014 r. roku objąć funkcję Prezesa jednostki Skanska Commercial Development Europe (CDE). Warto nadmienić że od początku istnienia jednostki jest pierwszym Polakiem na tym stanowisku. W dniu 1 sierpnia 2017 roku dołączył do największego polskiego dewelopera Echo Investment S.A., jako Dyrektor Działu Mieszkaniowego. W 2018 roku przyjęty w szeregi stowarzyszenia RSA (Royal Society for the Arts, Manufactures and Commerce).

 

Patronem wydarzenia jest MBA Portal


Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

Zapraszamy 4 marca, godz. 16.00!

Prosimy o zarejestrowanie chęci udziału w seminarium.

Rejestracja